czwartek, maja 17, 2012

Maniacki pomysł na inteligentny dialer ;-)

Przypomniało mi się gdy pisałem poprzedniego posta.
Tak czytając Machine Learning in Action szukałem sobie miejsc gdzie by można było tego użyć w mobile i wyszło mi że można by było spróbować zrobić do telefonu dialer, który by się uczył.
Normalnie w takim Androidzie dialer podaje listę ostatnio wykonanych połączeń.
A co gdyby nad tą listą był jeden, może dwa item ze "zgadniętymi" numerami, które w oparciu o czas, a może i lokalizację wydają się być w danym momencie najbardziej prawdopodobnymi numerami?
Oczywiście widzę wady takiego pomysłu ;-) np. po zerwaniu telefon dość długo by proponował dzwonienie do byłej dziewczyny ;-)

Jeden problem w przetestowaniu tej idei jaki teraz mam to to, że na razie znam z uczenia maszynowego tylko algorytmy, które musiałyby dostawać odpowiednio spreparowane dane, a tego wolałbym uniknąć i wolałbym by bazowały tylko na gołych danych i same starały się je zrozumieć... ale możliwe, że AdaBoost użyta na kNN i naiwnym klasyfikatorze bayesowskim by dała radę? Nie wiem, będę to musiał przetestować.... co znaczy, że muszę dopisać kolejną rzecz do tego nad czym mam pracować ;-)


Podobne postybeta
Dwie książki komputerowe na długi weekend :-)
Przymiarki do nowego Bloggeroida
Zwłoki na plakatach... brrr...
Informacja źródłowa
Śmierdząca ryba wolności ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz