środa, maja 02, 2012

Dwie książki komputerowe na długi weekend :-)

Na długi weekend polecam 2 książki ;-)

Pierwsza to "Machine Learning in Action" (a tu w Amazon.co.uk). Dawno nie czytałem tak wciągającej książki "komputerowej", zwykle po paru stronach jest nudno, a tutaj jestem w 5 rozdziale i nadal jest ciekawo :-)
Wiem też już jak robi się drzewa decyzyjne przy pomocy algorytmu ID3 (użycie entropii jest po prostu genialne :-)), jak użyć naiwnego klasyfikatora Bayesa, albo jak użyć algorytmu kNN. Szczerze to dwa ostatnie znałem choć z tym Bayesem miałem zawsze pewne problemy.
Do wszystkiego są przykłady w Pythonie, co jest wg. mnie jednym z powodów dla których książka tak wciąga :-) człowiek musi wkładać ręce w "bebechy" i widzi efekty.

Druga książka to "Professional Android 4 Application Development" o jak łatwo się domyśleć pisaniu dla Androida.
Tutaj trudno mi wytłumaczyć co mi się podoba, chyba głównie to, że całą sprawę zaczynają przedstawiać od dobrej strony. Może to przez to, że już wiem jak coś trzeba robić? Ale zamiast tysięcy linii nieczytelnych listingów jest ich mniej, ale jakby dokładniejszych. Najtrudniejsza dla mnie część Androida czyli zrozumienie LayoutManagerów nie ogranicza się do 1 czy 2 stron ale do 5-10 ;-) różnica może nie duża, ale znacząca.
Wg. teorii znajdziemy tu to samo co w dokumentacji do Androida, ale prowadzone z jakąś myślą przewodnią.
Mnie się podoba :-)


Podobne postybeta
Maniacki pomysł na inteligentny dialer ;-)
ClickbaitDetector - to działa :-)
Odyseja Czasu - Burza Słoneczna
Logistic Regression wykrywa clickbaity lepiej od Bayesa ;-)
The Shepherd's Crown

1 komentarz:

  1. http://blog.xamarin.com/2012/05/01/android-in-c-sharp/

    OdpowiedzUsuń