niedziela, listopada 06, 2011

Dart, opcja --optimze naprawdę pomaga ;-)

Jak pisałem poprzednio Dart pozwala już pisać małe narzędzia tak by się ich dało używać....
choć to słowo małe nie opisywało rozmiarów plików wynikowych ;-)

Ale zrobiłem w piątek eksperyment i wrzuciłem moje pliki w Dart'cie do kompilatora z opcją --optimize i trzeba przyznać, że efekty przerosły moje oczekiwania ;-)

Po pierwsze plik wynikowy zmniejszył swoje rozmiary o 55-60 razy ;-) Teraz zamiast ponad 6.3MB ma jakieś 117KB. Nadal dużo, ale już na tyle mało, że można to traktować za użyteczną wielkość.

Po drugie czas potrzebny na kompilację był olbrzymi ;-) Na moim netbooku EEE PC 900 (Celeron 900 MHz z 1GB RAM i dwoma dyskami SSD 4GB i 8GB [i SSD oznacza tutaj coś bardzo, bardzo wolnego]) z Ubuntu trwało to 17 minut ;-)


Podobne postybeta
Dart - to działa i ma sens :-)
Dalsze zabawy z ePubGeneratorem :-)
Żonglowanie to kolejna sztuczka w zasobniku programisty ;-)
Niech dadzą Darta dla Androida ;-)
Coś chyba robimy nie tak w programowaniu ;-)

1 komentarz:

  1. Tak swoją drogą, koszt używania Dart na przeglądarce jest zbyt wysoki.

    Zobacz sobie ten projekt: http://www.mascaraengine.com/

    Oparty na ECMA Harmony i powstały kiedy jeszcze były spore szanse by proponowane zmiany szybko znalazły się w obecnym JS.

    Jak wspominałem wcześniej, wciąż mam nadzieję że Dart pomoże przeforsować zmiany w samym JS i wyczyścić nieco język.

    OdpowiedzUsuń