wtorek, czerwca 07, 2011

The coolest bug ;-)

W Androidzie są błędy, sam ich zwykle nie doświadczam, ale ostatnio dzięki kilku z nich zyskałem kilka rzeczy, których z racji mieszkania w Polsce mieć nie powinienem ;-)

Po pierwsze w moim Nexus S działa nawigacja :-)
Jest jedno "ale", działa tylko przy pierwszym uruchomieniu, przy drugim nie działa, i trzeba uruchamiać ją sposobem.
Sama nawigacja nie wygląda może najlepiej, ale w trakcie jazdy działa w miarę znośnie (choć dobrze jest wtedy wyłączyć komunikaty głosowe, bo są daremne ;-))


Samo włączenie Nawigacji na Nexus S z Androidem 2.3.4 wymaga sztuczki ;-)
Wchodzimy do Google Maps, wyszukujemy cel, klikamy nań i klikamy guziczek wyszukiwania drogi, pojawi się menu w którym wybieramy Nawigacja Samochodowa (lub jak ktoś woli iść to Nawigacja Piesza).
Teraz uruchamia się Nawigacja.
Jeżeli się nie uruchomi i wyświetli info, że Nawigacja jest niedostępna w tej lokalizacji to trzeba wejść do dowolnego managera zadań (np. Home, Menu -> Aplikacje -> Uruchomione) i zabić tam Mapy, po tym powtórzyć pokazane wcześniej kroki ;-)

Po drugie działa mi Google Music :-)
I to także razem z dostępem do utworów, które mam na koncie Google Music ;-) [tutaj uwaga, żeby założyć konto trzeba być w USA...]
Szczerze to nie wiem czy nowe Google Music działa mi z powodu błędu czy dlatego, że mam konto w Google Music (z 1 utworem ;-)).
Sama procedura instalacji wyglądała tak, że wszedłem na webowy Android Market na Google Music i jakimś trafem miałem możliwość zainstalowania Google Music na moim Nexus S (G1 było szare). Kliknięcie Install nie spowodowało instalacji... ale po jakimś dniu w Android Markecie na telefonie zobaczyłem Google Music jako dostępne do ręcznej aktualizacji. Klikanie na aplikacji nie skutkowało bo Android Market informował mnie, że nie ma takiego programu... ale przytrzymanie palca dłużej na programie pokazało menu, z którego mogłem wybrać Aktualizuj i już podziałało ;-) (tu ważna uwaga, na moim Nexus S już była Google Music, ale wyglądało tak jak wcześniej)
Tutaj dwa screeny z mojego Nexus S :-)



Po trzecie działają mi Google Books :-)
Nie mogę nic kupować, ale w końcu widzę aplikację i mogę ją uruchomić :-)


A nawet czytać darmowe książki :-) [tutaj Sherlock Holmes]
Tu ważne info, na moim telefonie Google Books było zainstalowane "od zawsze", ale ich nie widziałem w Launcherze. Były, a jakoby ich nie było ;-)

A wszystko to chyba przez drobne błędy w Androidzie ;-) w sprawdzaniu lokalizacji użytkownika :-)
Wielki plus dla Google :-)
To jest sztuka zrobić błąd, który działa na korzyść usera ;-)



Podobne postybeta
Moto 360 i Android Wear po 3 dniach - zaczynam dostrzegać zalety ;-)
Najprostszy OCR ;-)
Google Music zachorowało :-(
Google Music - wrażenia
Gadające Gadu-Gadu

1 komentarz:

  1. U mnie działa wszystko oprócz Google Music. Booksy miałem zainstalowane defaultowo (nawet po naszemu - książki się zwą) i mam tam chyba trzy książeczki. Nawigacja działa tak o - po prostu jest jako nawigacja i mogę odpalić.

    Ale i tak tego nie używam... do książek Wattpad albo Woblink, nawigacji po prostu nie używam, a z Google Music zrobiłbym użytek :<

    OdpowiedzUsuń