czwartek, kwietnia 28, 2011

Nie ma to jak klawiatura ;-)

Blogger ma od jakiegoś czasu możliwość wzbogacania postów o lokalizację. Jednak by było ją widać trzeba w wersji draft Bloggera dodać do stopki postów element "Locations".

Do swojego bloga dodawałem to około miliona razy i Blogger to pamiętał... ale nie używał ;-)
To samo zresztą dotyczyło tego fikuśnego paska ikonek, dzięki któremu można łatwo podzielić się postem na Google Buzz, Twitterze, FB i innych.

Po prostu Blogger ignorował te ustawienia i nic sobie z nich nie robił.

W końcu poszedłem więc po rozum do głowy ;-) Pobrałem template tego bloga i mojego "angielskiego" bloga gdzie te rzeczy działały. Porównałem je przy pomocy Total Commandera[1] (Pliki -> Porównaj wg zawartości...) i znalazłem 2 kawałki, które "transplantowałem" do template'a mojego bloga.

Dla lokalizacji było to:
      <span class='post-location'>
<b:if cond='data:top.showLocation'>
<b:if cond='data:post.location'>
<data:postLocationLabel/>
<a expr:href='data:post.location.mapsUrl' target='_blank'><data:post.location.name/></a>
</b:if>
</b:if>
</span>

A dla guziczków do sharowania:

<div class='post-share-buttons goog-inline-block'>
<b:if cond='data:post.sharePostUrl'>
<b:include data='post' name='shareButtons'/>
</b:if>
</div>


Po transplantacji tych fragmentów template'u mój blog wzbogacił się o lokalizację tam gdzie jest ona dostępna (np. w poprzednim poście o Pieczarze ;p) i o guziczki do sharownia :-)

Czasem po prostu trzeba porzucić wygodne narzędzia graficzne i pobrudzić sobie paluszki "kodem" ;-)



[1] - napiszę to chyba po raz kolejny, ale i tak napiszę :-) Mam legalnego Total Commandera. Kupiłem go w 2003 albo 2004 roku po tym jak przeczytałem w PC World wywiad z Ghislerem (autorem Totla Commandera) gdzie stwierdził, że woli więcej czasu spędzać nad pisaniem kodu pomocnego dla użytkownika niż nad zabezpieczeniami antypirackimi. W ramach "nagrody" dlań za takie podejście kupiłem Total Commandera i do teraz nie żałuję :-)


Podobne postybeta
"Kodowanie" na Chrome OS ;-)
Ściana, czyli rozbijam się na onclick ;-)
Najkrótsza droga do przyszłości - Polymer ;-)
GCJ mnie przerosło ;-)
50:50... czyli geolokalizacja działa, ale tak sobie ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz