poniedziałek, marca 14, 2011

Sudoku solver - film ;-)

W trakcie zabaw z pisaniem mojego Sudoku Solvera dodałem sobie do niego opcję debuga, dzięki której mogłem zobaczyć jak solver zabiera się do rozwiązania Sudoku ;-)
Dzięki temu mogłem np. stwierdzić, że mój pomysł z głupim połączeniem DFS i BFS się nie sprawdza ;-)

Np. dobre rozwiązanie Sudoku wygląda w taki sposób:



Widać, że dość szybko wypełniane są pola i linie w których istnieje mała ilość możliwych "wypełnień", po czym algorytm stara się wypełnić kolejne pola. Widać też cofanie się ze złych rozwiązań ;-)
Widać też to, że to co normalnie na moim laptopie zajmuje około 100 ms w trybie w którym pokazywane są wszystkie stany pośrednie zajmuje ponad 11 sekund ;-)


Podobne postybeta
Sudoku - rozwiązanie doskonałe ;p
Sudoku - wstyd mi ;-)
Przyśpieszanie backtrackingu
Sudoku - atak pierwszy ;-)
Mroczne Materie - polecam, gorąco polecam :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz