środa, marca 09, 2011

A jednak Pythona warto ;-)

Takie małe przetasowanie w moich językach, których warto się uczyć :-)

Java, JavaScript i C++ zostają u góry, ale wchodzi tu też Python. C# moim zdaniem spada.

Czemu?

Patrzę po sobie ;-)
Jak mam pisać jakieś małe narzędzie to często patrzę na Pythona i czasem go do tego używam. Bo Java za ciężka, a Python zgrabnie wchodzi.

Co prawda jeszcze nie jestem przekonany co do tego by był świetny do większych aplikacji, ale to tylko przez to, że takowych w Pythonie nie pisałem :-)

Nadal uważam tak jak wtedy gdy pisałem czego wg. mnie się uczyć, ale mimo tego co tam napisałem to jednak Pythona warto się uczyć [i mówię o uczeniu "zawodowym", a nie o takim dla przyjemności nauki, bo tak to się nawet C# warto uczyć ;-)].

Czemu C# spada? Bo choć to niezły język [którego nie lubię ;-)] to co w nim developować? Tylko ASP.NET zostaje i aplikacje okienkowe [ale tutaj chyba raczej takie mniejsze]. WinMo na razie leży i kwiczy, może deal MS z Nokią coś da WinMo, ale pewności nie ma.
ASP.NET wg. mnie jest złym wyborem bo wiąże z MS Windows [a pisanie tak by działało też na Mono to już wyższa szkoła jazdy i nie jest pewne, że swoich developerów do tego zmusisz]. Jak ma być web enterprise to ja bym użył Java'y :-) Jak ma być prosty to użyj PHP.
Więc dla mnie [tu podkreślam to jest całkiem subiektywna klasyfikacja na to czego warto, a czego nie warto się wg. mnie uczyć by używać tego w pracy] zostają tylko programiki okienkowe dla C#, a to mało.


Podobne postybeta
Nazwa dla języka to jednak ważna rzecz :-)
Wiele desktopów i lupa - czemu Windows tego nie ma?
Czy jesteś już post-PC?
Java, JavaScript, Python, C++, C#? co ma przyszłość?
A ja wybrałem Xbox One ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz