sobota, grudnia 04, 2010

Chcę szybki komputer!

Mam teraz laptopa Asusa z procesorem Intel Core 2 Duo (T6600) 2.2 GHz z 4 GB RAM i Windows 7.
W pracy mam HP jakieś wypaśne z jeszcze szybszym prockiem, tylko że z racji systemu widzi tylko 2.9 GB RAM.

Niby niezłe maszyny, ale wolne jednak.
Np. na moim laptopie uruchamianie emulatora Androida trwa około 2 minut, pojedynczy "deployment" aplikacji na emulatorze to do 40 sekund.... i to w trybie Run, bo w Debug o wiele dłużej, a sam emulator ma wtedy tragiczną responsywność.
Szybciej wrzuca się aplikacja do Google App Engine ;-)

W pracy mi się za to komputera czasem zacina........ Ja mu klik na czymś a on wisi, czasem nawet myszkę ukradnie i ja sobie mogę myszą machać, a na ekranie nic, zastój i marazm zupełny, kursor nie porusza się ani o piksel. Później zaczyna wszystko wracać do normy z tym, że karty w Chrome się przerysowują potwornie długo [nawet z 10 sekund potrafi leźć "pasek", ale to tylko raz ;-)] a MyEclipse mnie wita białym ekranem, na którym po jakiś czasie coś się pojawia. W ogóle MyEclipse [ale NetBeans też] czasem zawisa i nie reaguje na prawy klawisz myszy...... OK, na prawy klawisz myszy to prawie zawsze z opóźnieniem reaguje też Total Commander/Windows Explorer.

Ja rozumiem, że ja mam może ciut nietypowy sposób pracy z komputerem.
Np. teraz mam odpalonego Firefoksa (tylko 16 kart, zwykle jest więcej to fakt, jakieś 500-600 MB RAM), IrfranView (2x łącznie z 40 MB), Chrome (29 kart, podobno łącznie około 630 MB), Total Commander (z 25 MB), WinAmp (15 MB), Gadu-Gadu (25 MB), Kalkulator (14 MB), Eclipse (320 MB), GIMP (710 MB, ale to jest akurat coś czego praktycznie nigdy nie uruchamiam), Emulator Androida (ze 150 MB).
Ale nie ma w tym znów jakiejś szczególnej ekstrawagancji, łącznie z 2.5-3 GB RAM zajęte, a i tak komputer liczy już podobne posty do bloga w 39 sekund [czyli wolniej, bo teraz powinno mu to chyba koło 30-32 sekund zajmować).

No i ja mam takie pytanie, chyba retoryczne.
Jaki ja powinienem mieć komputer by mi to wszystko działało na tyle płynnie bym nie musiał kląć? ;-) Żeby np. emulator Androida odpalał się w 20 sekund, a "deployment" nowej aplikacji zajmował z 10 sekund...

Bo to czasem wkurza ;-)


Podobne postybeta
Żarłoczny Firefox
Laptop
Windows 8 Preview - koszmar to za mało....
C# i Java okazały się szybsza od Pythona :-) [było Java okazała się szybsza od C# i Pythona]
Chromebook vs netbook z Windows 8 ;-) - pierwsze wrażenia

4 komentarze:

  1. Co do Eclipsa nie to nie problem z Twoim komputerem ale wlasnie z samym eclipsem... Visual Studio dziala sprawnie wiec te freezy to jakis problem z cachowaniem po stronie eclipsa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale w VS nie popiszesz w Java'ie ;-)
    No i samo VS mi się nigdy nie podobało.

    OdpowiedzUsuń
  3. No wlasnie zauwazylem ze Eclipsowcy nie lubia VS i odwrotnie (ja nie moge sie przyzwyczic do Eclipsa). A co do tego ze sie nie programuje w Javie to co z tego... funkcjonalnosc jest podobna.. a VS dziala zdecydowanie szybciej... (takie czysto uzytkowe podejscie do sprawy)

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie VS też potrafiło stroić fochy :-) W ogóle gdy coś robiłem w C# to przeszedłem na SharpDevelop [czy jak to się zowie] bo VS działało dziwnie. Dla C/C++ używałem za to Dev-C++.

    Z VS najlepiej pracowało mi się z VS 6 :-) ale to było 10 lat temu ;-)

    Myślę, że to kwestia przyzwyczajenia. Ja Eclipse'a używam jako głównego narzędzia od 6 lat i po prostu jest on dla mnie najlepszy. Gdybym używał NetBeansów czy właśnie VS to pewnie NB albo VS byłyby dla mnie najlepsze ;-)

    OdpowiedzUsuń