czwartek, czerwca 03, 2010

Książeczki :-)

Kolejna dostawa ;-)Zwróćcie uwagę na dwie książki z prawej strony, ta u góry to wersja angielska [której zdjęcie i krótki opis już kiedyś przedstawiłem ;-)], a dolna to polskie wydanie. Cieszy to, że Prószyński zdecydował się zrobić jak w przypadku oryginału, i mamy do wyboru 2 okładki, czarną i białą. Ponieważ oryginał mam biały to polskie tłumaczenie kupiłem czarne :-)Co do jakości tłumaczenie to trudno się wypowiadać, czytając oryginał można mieć wrażenie, że Pullman stara się trzymać gdy to możliwe stylu ewangelii [ale trzeba brać poprawkę, że nie czytałem ich po angielsku [po polsku tylko liznąłem] i po prostu mogę źle to interpretować], a tłumaczenie też się stara, ale jakby mniej skutecznie.Ale sama idea opowieści, czyli Jezus i Chrystus jako bracia bliźniacy [z których "tylko" Chrystus jest mesjaszem i wbrew tytułowi to on też wydaje się być milszy] jest ważna :-)W ogóle co do Pullmana to mam wrażenie, że pisze jakoś tak, że tłumacze mają problem ze złapaniem prawidłowego stylu. Podobnie było w Mrocznych materiach, oryginał jakby lepiej "wchodził" i "mniej szarpał".


Podobne postybeta
Now książki "na kolejce"
Książki, książeczki, książunie ;-)
Czemu oglądam filmy i seriale po angielsku z napisami po angielsku
Oko czasu
Dzień Darwina

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz