czwartek, maja 13, 2010

MD5 naprawdę ssie ;-)

Spać mi się chce, nie było dziś więc zbyt wiele kodowania [praktycznie w ogóle], a wpis będzie krótki ;-)MD5 jest do bani jeśli chodzi o "zabezpieczanie" haseł. Niby to wiedziałem, ale co innego wiedzieć bo się przeczytało, a co innego gdy człowiek sam się przekonuje ;-)Musiałem dziś coś zrobić z bazą w której hasła są trzymane w MD5, miałem też listę tych haseł i przypuszczenie, że niektóre z tych haseł nie pasują.Czyli wystarczyło zrobić tak, że każde ze znanych haseł przejechać MD5 i sprawdzić czy te w bazie są takie same...... nie chciało mi się pisać kodu do tego więc użyłem generatora hashy MD5 znalezionego w Internecie.Część hashy się nie zgadzała i tak z głupia frant zacząłem je wrzucać do Google'a. Na 3 próby w trzech przypadkach Google znalazło strony na których były "moje" hashe i hasła którym odpowiadały ;-)No to tyle jeśli chodzi o bezpieczeństwo MD5 ;-)


Podobne postybeta
Zaskoczenie
Przenośna wikipedia
Mały pomocny coś macOS'a
Lasertag, Windows 7 i kalkulator
Utrata keystore szansą na odwyk od Facebook? ;-) - chyba jednak nie ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz