poniedziałek, lutego 15, 2010

Popsuł mi się Calc w OpenOffice.org :-(

[Update: 16/02/2010 - Mateusz Zasuwik, jeden z twórców bloga OpenOffice.org w praktyce poradził mi uruchomienie OO.org z czystym profilem i podziałało :-) szczegółu jak to zrobić tutaj]

Nie wiem co się stało, ale mój świeżo zupdatowany do wersji 3.2 OpenOffice.org Calc zwariował i nie chce liczyć.
Arkusz wygląda w nim tak:


Co ciekawe gdy najadę na daną komórkę i wybiorę opcje Formatuj komórki to w polu z wartością w okienku do formatowania widzę prawidłową wartość, a nie formułę :-)
Jeszcze lepsze jest to, że zapisanie tego dokumentu w XLS i otwarcie go, lub wysłanie do Google Docs przy pomocy OOo2GD i pobranie jako XLS [czyli de facto liczy się otwarcie XLSa] powoduje, że taki arkusz w XLS wyświetla się w postaci "wyliczonej" :-)



No coś się zepsuło :-( Pewnie trzeba gdzieś jakąś opcję przestawić, a ja biedactwo nie wiem jaką :-(
Nie podoba mi się to.


Podobne postybeta
Co umie OpenOffice.org2GoogleDocs ;-)
Google Spreadsheest :-)
Ja i Linux chyba do siebie nie pasujemy ;-)
Ice Cream Sandwich - Nexus S coraz bliżej, EEE Pad Transformer czeka...
A może by wrócić do używania Google Drive do przesyłania komunikatów między przeglądarkami?

6 komentarzy:

  1. u mnie jest dobrze

    OdpowiedzUsuń
  2. Jedyne co mi przychodzi do głowy to sprawdzenie czy nie masz zaznaczonego pokazywania formuł w calcu. Zobacz w Narzędzia>Opcje. Teraz wybierz Widok z opcji dotyczących Calca. Jeżeli masz w polu Wyświetl zahaczoną opcję Formuły to wszystko działa tak jak powinno.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tego już nie ustalę ;-) bo odpaliłem wszystko z nowego profilu i zaczęło działać. Ten wcześniejszy profil musiał być "chory" bo poza tym czymś z wyświetlaniem formuł nie uruchamiał też tego pomocnika przyśpieszającego ładowanie OO.org.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. W sumie mogłeś sprawdzić, co jest nie tak, zanim usunąłeś cały profil. U mnie na szczęście nic się takowego nie działo, mimo że robiłem naprawdę bardziej skomplikowane formuły, tabelki, wykresy. Pytanie tylko, po co zapisujesz w XLS, skoro ten format nie jest w pełni wspierany przez OpenOffice. Wiadomo przecież, że formatowanie ci się wykrzaczy pod Excel.

    OdpowiedzUsuń
  6. Coś się musiało "popsuć" w trakcie migracji, a w profilu z rzeczy ekstra miałem chyba tylko OOo2GD, więc nie wiele straciłem.
    A nagrywanie w XLS było częścią sprawdzania co jest na rzeczy z tym problemem.

    OdpowiedzUsuń