sobota, listopada 28, 2009

Java i Chrome OS część 2 :-)

Postanowiłem robić dalsze eksperymenty z Java'ą na Chrome OS, tym razem jednak nie na VMPlayerze, a na moim EEE PC.

Okazuje się, że na Chrome OS są aż 2 Java'y!
Jest OpenJDK 1.6, która kryje się w katalogu /usr/lib/jvm/java-6-openjdk i przedstawia się jako OpenJDK Runtime Environment (IcedTea6 1.5) (6b16~pre5-0ubuntu2) OpenJDK Client VM (build 14.0-b16, mixed mode).
Druga to GCJ 4.4, które znajduje się w katalogu /usr/lib/jvm/java-1.5.0-gcj-4.4, która przedstawia się jako java version "1.5.0" jij (GNU libgcj) version 4.4.1.

W tej Java'ie z OpenJDK nie działa Swing, próba uruchomienia programu używającego AWT lub Swinga kończy się komunikatem:


Który mówi w skrócie, że Java nie może znaleźć odpowiedniej biblioteki natywnej.

W GCJ Swing działa :-)



Chociaż program jest dziwnie rozciągnięty na cały ekran.

Udał mi się także uruchomić w tej Java'ie mój programik animujący twarz cieniowaną metodą Gourauda:



I trzeba przyznać, że jest potwornie wolny. Co można zobaczyć na filmiku :-) [mam nadzieję, że kawałek Korna, którego słuchałem już został zastąpiony przez Bacha :-)]



Tyle wiemy.
Nie wiemy czy Java zagości w Chrome OS na stałe, czy jest tam teraz tylko przez przypadek.

A przydałaby się.
Np. niemal z automatu przyjąłem, że będę mógł poużywać mojego głównego komputera z Win7 przy pomocy Java'owego klienta VNC uruchomionego na Chrome OS.... Nie udało się ;-) Co oznacza, że nadal trzeba wstać i podejść do dużego komputera gdy chcemy mu coś zrobić.


Podobne postybeta
JDK8 na Rasbperry Pi rządzi :-)
Udawanie Raspberry Pi ;-)
GCJ mnie przerosło ;-)
Logistic Regression wykrywa clickbaity lepiej od Bayesa ;-)
Jeszcze o Chrome OS... a mądrość ludu po premierze sugeruje porażkę Chrome...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz