sobota, listopada 21, 2009

Connectify - zmień swoje Windows 7 w hot spota :-)

Od paru dni używam czegoś co można by nazwać jednym z goodies for Windows 7.Jest to programik zwany Connectify, który pozwala na to by Windows 7 stało się hot spotem WiFi :-)Ktoś może spytać niby po co.A po to żeby móc w bezpieczniejszy sposób dzielić się Internetem z innymi komputerami i np. telefonami :-)W domu nie jest mi to potrzebne bo tutaj mam router, ale w Krakowie mam tylko Blueconnecta podpiętego do laptopa, czasem chciałbym jednak skorzystać z sieci przy pomocy mojego netbooka, albo podłączyć do sieci G1 inaczej niż przez sieć komórkową, tudzież podłączyć firmowego laptopa czy cokolwiek innego.No i takie G1 nie jest się w stanie podłączyć do sieci ad-hoc, a do hot spota i owszem.I w takich momentach przydaje się Connectify.Dodatkowo sieć ad-hoc może działać z maksymalną prędkością 11 MBps i jest praktycznie niezabezpieczona, łatwo ją złamać, z WPA2-PSK jest ciut trudniej :-)Ważną cechą Connectify jest także to, że nasz komputer z Windows 7 będąc hot spotem może nadal być podłączonym do innego hot spota i może dzielić się dostępem do tej właśnie sieci :-)Obecnie dostępna jest beta 0.2, poprzednia wersja 0.1 nie działała na moim laptopie, ale teraz już wszystko jest OK.Programik jak na razie jest darmowy, choć kto wie, może kiedyś stanie się płatny.Btw. jak widać moje komputery zowią się Shiri i Ginny, pozostałe to River i Priscila. Jest jeszcze Maleństwo i G1. Gdy miałem jeszcze desktopa to zwał się Albert a wcześniejszy HAL.

Podobne postybeta
Nazwy
Paskudne Ł ;-)
Zmusiłem Asus MyPal A636N do pracy z WiFiFoFum :-)
Asus EEE 900 ;-)
WS-Security złe, SOAP zły, WebServices złe. REST dobry

2 komentarze:

  1. czyli jaka jest przepustowość takiego połączenia i czy gdybym miał drugą sieciówkę w karcie pcmia to mogę jej użyc jako tego routera?

    OdpowiedzUsuń
  2. Do 58MBps? czy coś koło, mówiąc inaczej taka jak ze zwykłego routera WiFi

    OdpowiedzUsuń