czwartek, sierpnia 27, 2009

Swing i GUI znów "przeszkadzają" ;-)

Lubię narzekać ;-) dziś będzie znów na GUI i Swinga.

Chciałem dodać do OpenOffice.org2GoogleDocs możliwość wyboru przez użytkownika w jakim formacie chce pobrać swój dokument. Powinno to pomóc w walce z niszczeniem formatowania dokumentów.
Od strony zakodowania wsparcia dla tego nie był to jakiś wielki wysiłek i zajęło mi to może z godzinę, w porywach półtorej z czego dużą część czasu spędziłem medytując i rozmawiając na GG.
Gorzej od strony GUI, bo jak na razie najlepszy kandydat wygląda tak:



Jak widać, nie jest piękny. Czytelny chyba też nie.
Dla mnie jest to oczywiste, ale myślę, że dla większości ludzi byłoby to zbyt pokręcone.
Może więc globalne ustawienie "Pobieraj dokumenty zawsze w formacie [nazwa formatu]"? Albo jeszcze możliwość odpowiedzi na to pytanie przy każdym pobieraniu....
A może po prostu 2 dodatkowe guziki? "Otwórz w wybranym formacie" i "Otwórz w wybranym formacie używając przeglądarki"? OK, mogę z tego drugiego zrezygnować...

Jedna prost sprawa, jedna nowa zmienna w procesie pobierania i znów nadziewam się na GUI. Strasznie to przygnębiające ;-)

Sam Swing też nie ułatwia, bo jakoś na razie nie udało mi się go przekonać, że włożenie panelu z listą wyboru formatu między guziczki nie powinna powodować zmiany rozmiaru ostatniego z guzików i w ogóle ustawiania tego guzika obok listy po rozszerzeniu okna na cały ekran. Choć to drugie po jakimś czasie zwalczyłem ;-)


Podobne postybeta
Bardzo testowa wersja OOo2GD 1.7.0, która w porywach działa nawet na MacOS ;-)
Pobierz swoje dokumenty z Google Docs w wybranym w formacie, czyli OOo2GD 1.8.0 :-)
Zamotka
A co jeśli jesteśmy jedyni?
Losowaniem w proces ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz