niedziela, sierpnia 16, 2009

Dziwne linki w iGoogle ;-)

Też wam się pojawiły w iGoogle linki "Updates", "Friends" i "Add social gadgets"?
Zacząłem to klikać i wygląda na to, że Google knuje rzeczywiście jak by tu zbudować własnego Facebooka ;-)



Na razie jestem sceptyczny, ale może się to zmieni.

Mój sceptycyzm bierze się z dwóch powodów. Po pierwsze Google mimo całej swojej potęgi i popularności jakoś nie potrafi zachęcić swoich użytkowników do tworzenia społeczności. Może to fakt, że interfejsy Google są przede wszystkim użyteczne, a nie ładne, a może coś innego, ale jak sam zauważyłem wśród ludzi z którymi mam e-kontakt Google służy jako miejsce trzymania poczty lub szukania czegoś, ale nie jako miejsce do budowania społeczności.
Drugi powód to fakt, że w świecie istnieje już Facebook, w Polsce zaś Nasza Klasa i trudno sobie wyobrazić by ludzie masowo przechodzili na Google'ową alternatywę. Budowanie "pozycji" w sieci społecznościowej zabiera czas i uwagę i trudno to robić w kilku sieciach jednocześnie. Znów bezmyślne i automatyczne przepisywanie [automatyczne lub ręczne] swoich statusów między różnymi systemami powoduje natłok informacji u "przyjaciół".


Podobne postybeta
O promowaniu ;-)
Jak zwiększyć swoje IQ?
#100 ;-)
Feeling Good SF :-)
Wtyczka na pamięć - brniemy dalej ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz