niedziela, kwietnia 06, 2008

Złe proxy... złe... czyli jak nie należy przekombinowywać ;-)

Ha! Jak człowiek za bardzo kombinuje to zwykle przekombinuje ;-)
Pobieranie dokumentów z Google Docs w OpenOffice.org2GoogleDocs bazuje na sztuczce, ale że chciałem być za sprytny to pobieranie odbywa się poprzez HTTPS, a nie HTTP [szczerze to nawet nie jestem pewien czy można pobierać poprzez HTTP, ale to już inna sprawa ;-)], a tak się składa, że dodając obsługę serwerów proxy dodałem ją tylko dla proxy HTTP, nie HTTPS ;-) [na to w każdym bądź razie wskazują moje eksperymenty z użyciem Fiddler'a]
Oznacza to, że użytkownicy za proxy będą mogli ściągnąć listę dokumentów z Google Docs, będą mogli je wyeksportować, ale nie pobiorą ich.... No chyba, że są za proxy NTLM bo wtedy w ogóle nic nie osiągną... Ale Java jakoś tak standardowo nie potrafi współpracować z proxy NTLM...
Ciekawe jednak jest to, że z jakichś 20-30 tysięcy osób które używają tego rozszerzenia [pobrało je łącznie ze znanych mi źródeł jakieś 40 tysięcy osób] nikt nie zgłosił takiego problemu :-)


Podobne postybeta
CONNECT i tunele
NTLM działa z OpenOffice.org2GoogleDocs :-)
OpenOffice.org2GoogleDocs 1.0.4
Jak walczyć z gigantycznym kodem w Java'ie, część 1.6 - podłe metody prywatne ;-)
Proxy :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz