środa, marca 05, 2008

IE8 beta 1

Zainstalowałem przed chwilą Bete 1 Internet Explorer'a 8.
Trudno mi się jeszcze wypowiadać na jego temat, ale jak na razie strasznie się pokłócił z Google Toolbar'em [wina leży raczej po stronie tego drugiego, w końcu był pisany pod 7, a nie 8 wersje].



Po takim "wypadku" IE8 próbuje podnieść tab'a.



Ciekawe jest to, że w takiej sytuacji reszta paneli nie jest przeładowywana i wydaje się działać bez problemów. Jeżeli działa to tak jak się wydaje, to jest to świetny pomysł.

Ten błąd Google Toolbar'a w IE8 pojawia się jak na razie tylko na Blogger'ze.

W blogach z Blogger'a pojawia się też dziwny problem z renderowaniem, który pokazuje następny obrazek.



GMAIL jak na razie nie uznaje IE8 za godnego przeciwnika i serwuje mu tylko starszą wersję interfejsu :-)
GMAIL nie jest w tym osamotniony, poniżej to co ujrzymy gdy spróbujemy użyć IE8 do skorzystania z Windows Update.



Ale to całkiem naturalne jak na 1 bete.

Bardziej martwi mnie fakt, że użycie tagu IFRAME może sprawić wiele kłopotów. Przy użyciu mojego zabawowego edytora udało mi się doprowadzić do takiego oto efektu:



Wygląda więc, że na razie użycie IFRAME w stronie osadzonej w IFRAME może doprowadzić do tego, że przełączenie najbardziej zagnieżdżonej ramki w tryb edycji spowoduje przejście do tego trybu [choć w niepełnej wersji] także ramki zewnętrznej.

Wydaje się również, że JavaScript operujący na elementach strony działa na razie wolniej niż w IE7, ale to tylko wniosek po obserwacji zużycia procesora gdy przeglądarka wyświetlała tą stronę [gra w życia, która już tu kiedyś gościła :-)]

Nieżle jak na bete 1, zobaczymy co będzie dalej :-)


Podobne postybeta
Pokręcony IE
Uparłem się na edytor w JavaScript i dHTML
Sudoku - rozwiązanie doskonałe ;p
Google Wave - pierwsze wrażenia
Duża grywalność

2 komentarze:

  1. Ciekawe, że u mnie dalej startuje IE7PL.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zainstalowałem na moim domowym laptopie z WinXP Home PL, ładnie się zainstalował pytając np. o to skąd ma importować ustawienia, w końcu poprosił o restart i już działał.

    OdpowiedzUsuń