niedziela, lipca 29, 2007

Rama... coś nie działa ;-)

Niestety nie wszystkie przedsięwzięcia muszą być wieńczone sukcesem ;-)
Przykłady można mnożyć, a to wyniki wyborów w 2005, a to próba lotu na Księżyc w wykonaniu ZSRR.
Moja mała porażka w ten weekend to mizerne efekty próby "zbudowania" Ramy.

Rama to gigantyczny statek kosmiczny z serii książek Arthura C. Clarke'a o Ramie (są to "Spotkanie z Ramą", "Rama II", "Ogrody Ramy" i "Tajemnica Ramy".

Rama ma 50 km długości i 20 km średnicy. W środku jest pusta, tak że dzięki obrotowi całego statku we wnętrzu na jej ścianach dzięki działaniu siły odśrodkowej panują warunki podobne do ziemskich.

Znając jako tako budowę statku postanowiłem spróbować go odtworzyć w VRMLu... udało się jako tako ;-)

Niestety CosmoPlayer ma takie widzimisie, że nie renderuje obiektów dalszych niż 8-10 km.... co prowadzi do czegoś takiego:



Nie wygląda to za ładnie ;-)
W Flux Studio 2.1 wygląda to tak:



Ciut lepiej....
Sprobowałem więc obejść ograniczenie CosmoPlayera i zmniejszyłem cały statek 10 razy, teraz miał nie 50 km długości a 5 km..... Wyszło coś takiego:



Też nie za ładnie....

Wyników Blendera i POV-Raya nawet nie pokaże ;-)

Ogólnie wyniki nie są zbyt zadowalające....

Za to wymyśliłem inne podejście ;-) Spróbuję wykorzystać Blendera i napisać skrypt w Pythonie, który stworzy odpowiednie obiekty, albo chociaż światła....

Przy okazji prób zbudowania Ramy odkryłem całkiem ciekawy program do pracy z VRMLem [choć nadal nic nie pobije notatnika ;-)], programem tym jest FluxStudio 2.1 wyglądające tak:




Podobne postybeta
Nerdopolis ;-)
Standard to piękna rzecz ;-)
Czemu filmowe AI jest prawie zawsze tak bardzo tępe?
Mniej wredne Google Docs ;-) - zabawy z OCRem część 2
Kosmici i ich gospodarka ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz