niedziela, lutego 04, 2007

Projekty ;-)

Kończy mi się licencja na Expressivo, zostało mi chyba jeszcze całe 14 dni. Myślałem o kupnie, i choć 79 złotych za wersje bez pudełka [czy 99 złotych w wersji pudełkowej] to naprawdę niewiele jak za tak dobry program to jednak go nie kupię.Głównie przez to, że firma IVO coś tam sugerowała, że "w zamian" za "zasługi" mogę otrzymać kopie Expressivo, ale na sugestiach się skończyło.Kiedyś coś takiego samego sugerował Neurosoft i też się tylko na sugestiach skończyło więc przywykłem ;-)Szkoda tylko, że będę mógł w swoich przyszłych rozwiązaniach [np. kolejnych wersjach Gadacza] bazować tylko na istniejącym już kodzie obsługującym Expressivo.Spodobał mi się za to jeden z pomysłów Expressivo, a mianowicie udostępnienie serwera mowy poprzez TCP. Dzięki temu wystarczy wysłać ciąg "SayIt|Tekst" i syntezator zagada.Wykorzystałem to nawet w moim rozwiązaniu proof of concept, w którym przemówił OpenOffice.org :-)Z tego samego rozwiązania jak twierdzi mój firewall korzystają wtyczki Expressivo do Firefoksa, Thunderbirda i IE. Pomysł mi się na tyle spodobał, że myślę o jego pożyczeniu.Chcę stworzyć coś co będzie poprzez TCP udostępniało syntezatory mowy takie jak Spiker/UniSpiker IVO, Expressivo, ale również System Syntezy Mowy WP i Syntalka NeuroSoftu. Dzięki temu "gadanie" programu będzie możliwe poprzez najzwyklejsze w świecie wysłanie odpowiednich danych na odpowiedni port.Może wtedy uda mi się zrealizować mój zawieszony jakieś 2 lata temu projekt Gadacza dla Firefoksa :-)


Podobne postybeta
Nowy Gadacz v0.6 - gadamy przez DDE ;-)
Trochę liczb :-)
Gadające Gadu-Gadu
Gadacz v1.2
Expressivo + OpenOffice.org

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz